Fotografia produktowa ile lamp

Fotografia produktowa – ile lamp? Zdjęcia produktów na stronę internetową to element niezbędny, który w wielu przypadkach jest decydujący, czy klienci zdecydują się zostawić u nas pieniądze czy też nie. Dlatego też bardzo ważne jest to, by fotografie produktowe były wysokiej jakości, a wszystkie elementy widoczne, by konsument czuł się zachęcony do kliknięcia w naszą stronę. Czego nie może nam zabraknąć i jak wykonywać profesjonalne, wykadrowane zdjęcia produktów do sklepów internetowych?

Jak zachęcić konsumentów do zakupu w naszym sklepie?

Praca związana ze sprzedażą różnych produktów to złożone zajęcie logistyczne, wymagające znajomości branży, którą się zajmujemy, ale także kanałów dystrybucji, reklamy, które służą nam, by zwiększyć popyt oferowanych przez nas produktów. Ma to oczywiście przełożyć się na zwiększone zakupy konsumentów i większe zainteresowanie ze strony potencjalnych klientów. Dostosowanie różnych parametrów będzie różne w zależności od tego, jaką działalność prowadzimy. Jeśli prowadzimy sklep stacjonarny z ubraniami w jakimś mieście, wówczas istotne będzie odpowiednie zaplanowanie przestrzeni, sprawienie, że ludzie będą chcieli nas odwiedzać, a w naszym wnętrzu mogą poczuć się bardzo komfortowo. Również rozmieszczenie stanowisk z asortymentem jest bardzo istotne i w dużej mierze będzie zależało od tego, co właściwie sprzedajemy oraz jaki teren mamy do zagospodarowania.

Niezbędne elementy do wykonywania fotografii produktów – czego nie może zabraknąć?

Bardzo często w  sklepach stacjonarnych dużą rolę odgrywają witryny sklepowe, na których mamy wystawę różnych towarów. Te mają zachęcać przechodniów do wstępowania do środka, dokonywania zakupów. Innym przypadkiem z kolei jest praca z towarem, kiedy prowadzimy sklep online. Wówczas zmienia nam się również dostęp do klientów. Kiedy prowadzimy sklep stacjonarny, wówczas naszymi klientami są zazwyczaj lokalni mieszkańcy. Natomiast w przypadku wszelkich sklepów internetowych, wówczas z naszych usług będą korzystali ludzie z całego kraju, a może nawet zza granicy. Podstawą takiego sklepu jest sprawna, funkcjonalna strona internetowa, dzięki której każdy potencjalnie zainteresowany naszą ofertą konsument, będzie mógł się swobodnie poruszać, znajdując każdą niezbędną zakładkę w ciągu kilku sekund. Drugą kwestią są oczywiście zdjęcia produktów, jakie oferujemy. Fotografia produktowa różni się zdecydowanie od innych form wykonywania zdjęć. Tutaj przede wszystkim potrzebne są minimum trzy rzeczy. Pierwszą z nich jest wysokiej jakości sprzęt robiący zdjęcia. Raczej fotografie wykonywane telefonem nie będą tak dobrej jakości, jak te, które można zrobić, wykorzystując lustrzankę czy inny dobrej klasy aparat. Kiedy mamy już sprzęt do uwieczniania produktów, kolejnym elementem jest odpowiednie tło. Tutaj zazwyczaj sklepy internetowe wykorzystują białe tło, które ładnie odbija światło i stanowi dobrą bazę, na której można uwiecznić nasz sprzęt. Ostatnim, ale równie ważnym czynnikiem jest dobre oświetlenie.

Jakie lampy mogą okazać się przydatne do wykonywania typowych fotografii produktów na strony internetowe

Wysokiej klasy lampy pozwolą wykonywać dobre zdjęcia, które z kolei przyciągną wzrok klientów do naszych fotografii. A o to właśnie chodzi w fotografii produktowej, zainteresować klienta tak, by ten zechciał zostać na naszej stronie, zakupić produkty, rozejrzeć się dodatkowo za innymi rzeczami, którymi mógłby być zainteresowany. Sklepy internetowe muszą oddziaływać na konsumentów poprzez sferę wizualną. Oczywiście teksty opisu towarów również są istotne. Natomiast o tym, czy dany klient kliknie właśnie w nasza stronę często decydują przykuwające uwagę fotografie, dlatego też duży nacisk należy położyć na tej właśnie sferze. Lampy do robienia zdjęć produktów mogą być bardzo różne. Popularne są tak zwane softboxy, czyli kwadratowy stelaż z żarówką w środku oraz białą warstwą materiału, dzięki której światło jest bardziej miękkie. Innym rodzajem lamp są ringa. Wówczas produkt umieszcza się między oświetlonym kołem i wykonuje się serie zdjęć. Ringo jest bardzo popularne i chętnie wykorzystywane przy zdjęciach produktów, ponieważ pozwala oświetlić doskonale każdą partię towaru.

Zakup lamp do oświetlania produktów podczas robienia zdjęć – wydatek, który się opłaca

Lampy do wykonywania zdjęć produktów tak naprawdę nie są drogie. Za cały zestaw lamp zapłacimy kilkaset złotych, natomiast na sam początek wystarczy nam zakupić dwie lub trzy różne, zaczynając swoją przygodę z robieniem zdjęć produktów. Z czasem, gdy podszkolimy nasza technikę, wówczas będziemy mogli zainwestować w poważniejszy sprzęt. Ważnym czynnikiem w przypadku produktów i ich zdjęć, dobrze jest wykonywać fotografie nie tylko samego sprzętu czy ubrania, ale także umieścić towar w naturalnym środowisku. Jeśli sprzedajemy garnki, warto sfotografować także zestaw takich garnków w pięknie zaaranżowanej kuchni. Taka wizualizacja pozwoli przyciągnąć konsumenta, a ten będzie mógł sobie wyobrazić, jak taki zestaw garnków będzie prezentował się w jego kuchni.